Parametry tej łodzi mówią samie za siebie: długość 5,98m, ładowność: 3 tony, moc silnika 450KM, zdolność do pływania w lodach. Pod kątem projektowym uzyskanie takich parametrów było niełatwym połączeniem. Tym bardziej, że łodzie o długości poniżej 6m muszą wykazywać stateczność także po zalaniu.
Przesunęliśmy środek wyporu kadłubach ku rufie oraz zaprojektowaliśmy pancerną konstrukcję. Poszycie usztywnione jest rusztem wręgów dochodzącym do samego nadburcia. Wręgi są dodatkowo klejone do wanny kokpitowej, dzięki czemu uzyskaliśmy dwuposzyciowy sandwich.
Umożliwia to bezpieczną żeglugę w pełni załadowanej łodzi, z prędkościami ślizgowymi bez obawy uszkodzenia kadłuba przez pokruszony lód. Zachowawczy design kładzie nacisk na głównie cechy użytkowe.
Zdeterminowane są one warunkami życia na Grenlandii. Tam to łódź jest głównym środkiem transportu. Ma służyć do transportu ludzi i towarów, połowów, oraz sprawnego przemieszczania się „po zakupy”.
Jedno z ciekawszych wyzwań z jakimi przyszło nam się zmierzyć. Obiekt z założenia ma służyć do mieszkania, ale nie wyglądać jak dom.
Specjalistyczna łódź robocza KĄT-19 to kuter rybacki pływający po Zalewie Wiślanym
Dzięki doborowi wymiarów i obniżonemu pokładowi pomiarowemu uzyskano łódź o małej pojemności brutto GT
Łódź jest pojemna i obszerna. Pod podłogą sterówki znajduje się dodatkowa kabina.