JAS-56

JAS-56

Podobnie jak w projekcie HEL-37 kadłub opiera się na liniach teoretycznych Conrada 900. Łódź ma jednak dwukrotnie większą pojemność GT.

W HEL-37 pokład pomiarowy obniżono – tutaj jest podniesiony. Aż do poziomu klap leżących na zrębnicach. Przestrzeń pomiędzy klapami a burtami wypełniono po obu stronach gretingiem. Dzięki takiemu rozwiązaniu faktyczny pokład użytkowy znajduje się na poziomie klap i nie musimy potykać się o wysokie na 300m zrębnice siłowni i ładowni wystające ponad szczelny pokład konstrukcyjny. Łódź jest pojemna i obszerna. Pod podłogą sterówki znajduje się dodatkowa kabina.

Praktyczny pokład roboczy ma wygony dostęp do ładowni znajdującej na rufie za sinikiem. Armator nie oszczędzał na wyposażeniu. Linia wału z przekładnią hydrauliczną, zaworem trałowym i łożyskiem oporowym na wale. Drugi pulpit sterowniczy na pokładzie. Instalacja hydrauliczna napędzająca wciągarkę sieciową, bom ładunkowy i ster strumieniowy.

Nawigacja w połączeniu z autopilotem. Wyposażenie nierdzewne: pełne okucie stępki, bramownica z bomem ładunkowym, zadaszenie, uchwyty i relingi. Tak jak pozostałe realizacje łódź zaprojektowana, zbudowana i wyposażona w stoczni Sofic.

 

JAS-56

parametry
  • długość L=7,99M
  • szerokość B=3m
  • objętość pomiarowa GT=4,62

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Zobacz nasze inne realizacje

Wave 50 projekt BONASTUDIO
projekty

Wave 50

Projekt zewnętrzny jednostki, layout (układ funkcjonalny), projekt wnętrza, dobór materiałów, nadzór autorski wykonany dla firmy Wave Catamarans

Czytaj więcej »

JAS-56

Budowa prototypowej łodzi według wytycznych klienta

Brendan to ciekawy projekt klasycznej kabinowej żaglówki. Jego niewidoczną z zewnątrz cechą jest balast wodny. Podczas żeglugi zbiorniki są napełnione wodą , którą spuszcza się podczas wyjmowania jednostki z wody. Dzięki temu możliwy jest transport łodzi bez balastu na lekkiej przyczepce.

To nie koniec ciekawostek. Klasyczne linie kadłuba kryją w sobie także nowoczesny elektryczny napęd. Składanie masztu wykonuje szybko i bez wysiłku jedna osoba dzięki siłownikowi umieszczonemu w mechanizmie. W efekcie powstała wdzięczna łódka z nietuzinkowymi rozwiązaniami.

 

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Zobacz nasze inne realizacje

Wave 50 projekt BONASTUDIO
projekty

Wave 50

Projekt zewnętrzny jednostki, layout (układ funkcjonalny), projekt wnętrza, dobór materiałów, nadzór autorski wykonany dla firmy Wave Catamarans

Czytaj więcej »