JAS-56

JAS-56

Podobnie jak w projekcie HEL-37 kadłub opiera się na liniach teoretycznych Conrada 900. Łódź ma jednak dwukrotnie większą pojemność GT.

W HEL-37 pokład pomiarowy obniżono – tutaj jest podniesiony. Aż do poziomu klap leżących na zrębnicach. Przestrzeń pomiędzy klapami a burtami wypełniono po obu stronach gretingiem. Dzięki takiemu rozwiązaniu faktyczny pokład użytkowy znajduje się na poziomie klap i nie musimy potykać się o wysokie na 300m zrębnice siłowni i ładowni wystające ponad szczelny pokład konstrukcyjny. Łódź jest pojemna i obszerna. Pod podłogą sterówki znajduje się dodatkowa kabina.

Praktyczny pokład roboczy ma wygony dostęp do ładowni znajdującej na rufie za sinikiem. Armator nie oszczędzał na wyposażeniu. Linia wału z przekładnią hydrauliczną, zaworem trałowym i łożyskiem oporowym na wale. Drugi pulpit sterowniczy na pokładzie. Instalacja hydrauliczna napędzająca wciągarkę sieciową, bom ładunkowy i ster strumieniowy.

Nawigacja w połączeniu z autopilotem. Wyposażenie nierdzewne: pełne okucie stępki, bramownica z bomem ładunkowym, zadaszenie, uchwyty i relingi. Tak jak pozostałe realizacje łódź zaprojektowana, zbudowana i wyposażona w stoczni Sofic.

 

JAS-56

parametry
  • długość L=7,99M
  • szerokość B=3m
  • objętość pomiarowa GT=4,62

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Zobacz nasze inne realizacje

FLOATboat houseboat dom na wodzie
projekty

FLOATboat

Jedno z ciekawszych wyzwań z jakimi przyszło nam się zmierzyć. Obiekt z założenia ma służyć do mieszkania, ale nie wyglądać jak dom.

Czytaj więcej »
Kuter rybacki HEL-37
projekty

HEL-37

Dzięki doborowi wymiarów i obniżonemu pokładowi pomiarowemu uzyskano łódź o małej pojemności brutto GT

Czytaj więcej »

JAS-56

Budowa prototypowej łodzi według wytycznych klienta

Brendan to ciekawy projekt klasycznej kabinowej żaglówki. Jego niewidoczną z zewnątrz cechą jest balast wodny. Podczas żeglugi zbiorniki są napełnione wodą , którą spuszcza się podczas wyjmowania jednostki z wody. Dzięki temu możliwy jest transport łodzi bez balastu na lekkiej przyczepce.

To nie koniec ciekawostek. Klasyczne linie kadłuba kryją w sobie także nowoczesny elektryczny napęd. Składanie masztu wykonuje szybko i bez wysiłku jedna osoba dzięki siłownikowi umieszczonemu w mechanizmie. W efekcie powstała wdzięczna łódka z nietuzinkowymi rozwiązaniami.

 

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Zobacz nasze inne realizacje

FLOATboat houseboat dom na wodzie
projekty

FLOATboat

Jedno z ciekawszych wyzwań z jakimi przyszło nam się zmierzyć. Obiekt z założenia ma służyć do mieszkania, ale nie wyglądać jak dom.

Czytaj więcej »
Kuter rybacki HEL-37
projekty

HEL-37

Dzięki doborowi wymiarów i obniżonemu pokładowi pomiarowemu uzyskano łódź o małej pojemności brutto GT

Czytaj więcej »