Konwersja szalupy ratunkowej na niewielki kuter rybacki
Solidną podstawą projektu jest kadłub morskiej szalupy ratunkowej o grubości poszycia 15mm. Pozostawiono też oryginalny napęd FORD Sabre o mocy 80KM i pojemności 4,15l. Ten „stary dobry diesel” bez wysiłku współpracuje z ciężką (o dużym skoku) śrubą napędową.
Kadłub zabudowano nowym pokładem oraz wysoką sterówką. Sterówkę przesunięto na prawą burtę uzyskując bardzo praktyczny układ funkcjonalny komunikacji na łodzi i wykorzystania przestrzeni roboczej. Ciekawym rozwiązaniem jest furta burtowa ułatwiająca rozładunek ryby po wylądowaniu na plaży. W sztrandowaniu pomagają dodatkowe stęki boczne.
Połącznie koloru szarego z zielonym dało całkiem przyjemny efekt wizualny tej prostej roboczej łodzi. długość L=7,98m; szerokość B=2,99m; objętość pomiarowa GT= 2,69
kuter rybacki NIE-4
parametry-
długość L=7,98M
-
szerokość B=2,99m
-
objętość pomiarowa GT=2,69