HEL-37

Kuter rybacki HEL-37

HEL-37

HEL-37

Kuter rybacki zbudowany w oparciu o kadłub Conrada 900. Dzięki doborowi wymiarów i obniżonemu pokładowi pomiarowemu uzyskano łódź o małej pojemności brutto GT; zgodnie z założeniami armatora.

Układ przestrzenny zakłada małą sterówkę oraz płaski pokład. Dzięki szczelnie zamykanym klapom luków nie są wymagane nieergonomiczne wysokie zrębnice. Napęd klasyczną linią wału z sinika umieszczonego w środku długości jednostki.

Tak powstała praktyczna i zwinna jednostka do połowów na wodach przybrzeżnych.

 

HEL-37

parametry
  • długość L=7,99M
  • szerokość B=3,11m
  • objętość pomiarowa GT=2,12

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Zobacz nasze inne realizacje

JAS-56

Łodzie robocze JAS-56 projekt i wykonawstwo sofic

JAS-56

JAS-56

Podobnie jak w projekcie HEL-37 kadłub opiera się na liniach teoretycznych Conrada 900. Łódź ma jednak dwukrotnie większą pojemność GT.

W HEL-37 pokład pomiarowy obniżono – tutaj jest podniesiony. Aż do poziomu klap leżących na zrębnicach. Przestrzeń pomiędzy klapami a burtami wypełniono po obu stronach gretingiem. Dzięki takiemu rozwiązaniu faktyczny pokład użytkowy znajduje się na poziomie klap i nie musimy potykać się o wysokie na 300m zrębnice siłowni i ładowni wystające ponad szczelny pokład konstrukcyjny. Łódź jest pojemna i obszerna. Pod podłogą sterówki znajduje się dodatkowa kabina.

Praktyczny pokład roboczy ma wygony dostęp do ładowni znajdującej na rufie za sinikiem. Armator nie oszczędzał na wyposażeniu. Linia wału z przekładnią hydrauliczną, zaworem trałowym i łożyskiem oporowym na wale. Drugi pulpit sterowniczy na pokładzie. Instalacja hydrauliczna napędzająca wciągarkę sieciową, bom ładunkowy i ster strumieniowy.

Nawigacja w połączeniu z autopilotem. Wyposażenie nierdzewne: pełne okucie stępki, bramownica z bomem ładunkowym, zadaszenie, uchwyty i relingi. Tak jak pozostałe realizacje łódź zaprojektowana, zbudowana i wyposażona w stoczni Sofic.

 

JAS-56

parametry
  • długość L=7,99M
  • szerokość B=3m
  • objętość pomiarowa GT=4,62

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Zobacz nasze inne realizacje

JAS-56

Budowa prototypowej łodzi według wytycznych klienta

Brendan to ciekawy projekt klasycznej kabinowej żaglówki. Jego niewidoczną z zewnątrz cechą jest balast wodny. Podczas żeglugi zbiorniki są napełnione wodą , którą spuszcza się podczas wyjmowania jednostki z wody. Dzięki temu możliwy jest transport łodzi bez balastu na lekkiej przyczepce.

To nie koniec ciekawostek. Klasyczne linie kadłuba kryją w sobie także nowoczesny elektryczny napęd. Składanie masztu wykonuje szybko i bez wysiłku jedna osoba dzięki siłownikowi umieszczonemu w mechanizmie. W efekcie powstała wdzięczna łódka z nietuzinkowymi rozwiązaniami.

 

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Zobacz nasze inne realizacje

MIR Stynka II

MIR Stynka II

MIR Stynka II

MIR Stynka II

Naszym zadaniem była konstrukcja kadłuba: zaprojektowanie, zatwierdzenie w Polskie Rejestrze Statków, wykonanie i dostarczenie do Morskiego Instytutu Rybackiego. Na zapewnionym przez nas kadłubie Instytut kontynuuje budowę morskiej łodzi badawczo-patrolowej. długość L=12,3m; szerokość B=4,1m;

 

MIR Stynka II

parametry
  • długość L=12,3M
  • szerokość B=4,1m

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Zobacz nasze inne realizacje

NIE-4 Konwersja szalupy ratunkowej na niewielki kuter rybacki

Konwersja szalupy ratunkowej na niewielki kuter rybacki

NIE-4

Konwersja szalupy ratunkowej na niewielki kuter rybacki

Solidną podstawą projektu jest kadłub morskiej szalupy ratunkowej o grubości poszycia 15mm. Pozostawiono też oryginalny napęd FORD Sabre o mocy 80KM i pojemności 4,15l. Ten „stary dobry diesel” bez wysiłku współpracuje z ciężką (o dużym skoku) śrubą napędową.

Kadłub zabudowano nowym pokładem oraz wysoką sterówką. Sterówkę przesunięto na prawą burtę uzyskując bardzo praktyczny układ funkcjonalny komunikacji na łodzi i wykorzystania przestrzeni roboczej. Ciekawym rozwiązaniem jest furta burtowa ułatwiająca rozładunek ryby po wylądowaniu na plaży. W sztrandowaniu pomagają dodatkowe stęki boczne.

Połącznie koloru szarego z zielonym dało całkiem przyjemny efekt wizualny tej prostej roboczej łodzi. długość L=7,98m; szerokość B=2,99m; objętość pomiarowa GT= 2,69

 

kuter rybacki NIE-4

parametry
  • długość L=7,98M
  • szerokość B=2,99m
  • objętość pomiarowa GT=2,69

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Zobacz nasze inne realizacje

Łódź elektryczna Profesor

Badawcza, solarna łódź elektryczna dla Katedry Systemów Sonarowych Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej.

Łódź elektryczna Profesor

Badawcza, solarna łódź elektryczna

Badawcza, solarna łódź elektryczna dla Katedry Systemów Sonarowych Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Zgodnie z życzeniem klienta klasyczny Conrad 900 wyposażony w nowoczesną instalację elektryczną. 2 osobne banki akumulatorów zasilane są przez 8 paneli solarnych o łącznej mocy 3kW.

Bank napędowy zapewnia napięcie 48V dla 10kW silnika. Drugi bank zasila urządzenia badawcze w szerokim spektrum napięć: 12V, 24V, 48V, 230V. Zastosowano wysokiej jakości przetwornice dla zapewnienia dobrych parametrów prądu dla urządzeń pomiarowych.

5 tonowa jednostka dzięki sprawnemu kadłubowi na 10kW silniku osiąga prędkość 6 węzłów. Solary umożliwiają całodzienną żeglugę w letnie dni. Jednostka zarejestrowana na 12 osób. W komplecie do łodzi powstała solidna podstawa do zimowania.

 

Łódź elektryczna Profesor

parametry
  • długość L=9,03M
  • szerokość B=2,95m
  • dla 12 osób
  • zimowanie w akwenie

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Zobacz nasze inne realizacje

Pływające laboratorium

Stacjonarne laboratorium pływające dla Katedry Teleinformatyki Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej, służące do badania komunikacji zdalnej.

Pływające laboratorium

Stacjonarne laboratorium pływające służące do badania komunikacji zdalnej.

Stacjonarne laboratorium pływające dla Katedry Teleinformatyki Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej, służące do badania komunikacji zdalnej. Zbudowany na betonowym kadłubie budynek pływający posiada ściany z płyty warstwowej i kompozytowy dach.

Wnętrze podzielone jest na dwa pomieszczenia. Główne- z blatem roboczym i stołem konferencyjnym oraz magazynowe, w którym znajdują się schody na taras. Cała powierzchnia dachu wykorzystana jest jako przestrzeń użytkowa. Umieszczone tam kładzione maszty są miejscem instalacji aparatury badawczej.

Przygotowane przepusty i tory korespondencyjne prowadzą tymczasowe instalacje do blatu roboczego w pomieszczeniu laboratoryjnym. Obiekt zaprojektowany dla 10 osób, przystosowany do zimowania na akwenie.

 

Pływające laboratorium

parametry
  • długość L=9,3M
  • szerokość B=3,45M
  • dla 10 osób
  • zimowanie na akwenie

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Zobacz nasze inne realizacje

Piwniczki ogrodowe

piwniczki.pl nowoczesne piwniczki ogrodowe

Piwniczki ogrodowe

Piwniczki ogrodowe

Dzięki możliwościom projektowania i prototypownia ”in house” wdrożyliśmy swoją własną markę – linię luksusowych kompozytowych piwniczek ogrodowych. Jest to taki „jacht po ziemią”. 
Konstrukcja umożliwia również najmniej uciążliwą obsługę klienta.

Piwniczkę dostarczamy gotową, wyposażoną i przede wszystkim 100% szczelną. Montaż odbywa się w ciągu jednego dnia i nie wymaga fundamentowania. 
Dopracowane szczegóły i jakość powierzchni żelkotu pozycjonują piwniczki w kategorii produktów premium. 
Dla obejrzenia ciekawych realizacji zapraszamy na www.piwniczki.pl.

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Zobacz nasze inne realizacje

Grenlandia

Projekt łodzi na wody grenlandi kassok600

Grenlandia

Grenlandia

Parametry tej łodzi mówią samie za siebie: długość 5,98m, ładowność: 3 tony, moc silnika 450KM, zdolność do pływania w lodach. Pod kątem projektowym uzyskanie takich parametrów było niełatwym połączeniem. Tym bardziej, że łodzie o długości poniżej 6m muszą wykazywać stateczność także po zalaniu.


Przesunęliśmy środek wyporu kadłubach ku rufie oraz zaprojektowaliśmy pancerną konstrukcję. Poszycie usztywnione jest rusztem wręgów dochodzącym do samego nadburcia. Wręgi są dodatkowo klejone do wanny kokpitowej, dzięki czemu uzyskaliśmy dwuposzyciowy sandwich.


Umożliwia to bezpieczną żeglugę w pełni załadowanej łodzi, z prędkościami ślizgowymi bez obawy uszkodzenia kadłuba przez pokruszony lód. Zachowawczy design kładzie nacisk na głównie cechy użytkowe.


Zdeterminowane są one warunkami życia na Grenlandii. Tam to łódź jest głównym środkiem transportu. Ma służyć do transportu ludzi i towarów, połowów, oraz sprawnego przemieszczania się „po zakupy”.

 

Grenlandia

parametry
  • długość L=5,98M
  • szerokość B=2,45m
  • wyporność maksymalna: V=4150kg

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Zobacz nasze inne realizacje

Katamaran rybacki PIA-83

Budowa i modernizacja łodzi i kutrów rybackich

Katamaran rybacki PIA-83

Katamaran rybacki PIA-83

Niedługi, ale duży katamaran rybacki. Powstał z myślą o komercyjnym rybołówstwie na centralnym Bałtyku. Indywidualnie zaprojektowane linie teoretyczne kadłubów pozwalają temu 5 tonowemu stateczkowi na osiągnięcie prędkości ślizgowej. Podział przestrzeni zakłada duży pokład roboczy i sporą sterówkę.


Pomieszczenia bytowe załogi znajdują się również w rufowych częściach kadłubów dokąd prowadzą schody z wnętrza sterówki. Są tam 2 kabiny, toaleta oraz mały warsztat. Centralny rejon pływaków natomiast zajmują pojemne, głębokie ładownie. Silnik umieszczono pod podłogą sterówki.


Przeniesienie napędu hydrauliczne. Pompa zawieszona na silniku przekazuje moc na siniki hydrauliczne zlokalizowane w kadłubach.


Dzięki napędowi hydraulicznemu katamaran jest bardzo przyjazny w manewrowaniu. Możliwa jest niezależna, płynna regulacja prędkości obrotowej obu śrub w zakresie od zera obr/min. Formuła obliczania objętości GT jest bardzo korzysta dla katamaranów. Jest to szczególnie istotne dla armatorów posiadających ograniczoną przyznaną objętość.


Łódź o wymiarach 8×4,6m posiada GT=4,21. Bogate wyposażenie nawigacyjne oraz okucia w postaci bramownicy i aluminiowego masztu dopełniają funkcjonalność łodzi. Można ją nazwać małym stateczkiem do kilkudniowych rejsów bałtyckich.

Katamaran rybacki PIA-83

parametry
  • długość L=7,98M
  • szerokość B=4,64m
  • objętość pomiarowa GT= 4,21

Podsufitka kabiny i pokrywa rufowa CandelaC8. Zamówienie na formę najwyższej jakości od renomowanej stoczni. Kto zna Candelę ten wie, że to musi latać! 

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie

Zobacz nasze inne realizacje